Serwis SKO dla uczniów

 

Okazuje się, że serwis SKO dla uczniów może się pochwalić długą, bo aż 80 – letnią historią! Przez te wszystkie lata wiele w działalności się zmieniało, ale prawdziwą rewolucję należy datować od roku 2010, gdy program został gruntownie zrewitalizowany i dostosowany do współczesnego funkcjonowania najnowocześniejszych technologii. O jego popularności najlepiej powiedzieć mogą liczby: w SKO tak naprawdę udział bierze już co trzecia szkoła podstawowa z Polski. W dniu dzisiejszym można się ich doliczyć prawie 5 tysięcy. Internetowa odmiana SKO pozwala na regularne oszczędzanie prawie 157 tysiącom dzieci. Szereg ofert edukacyjnych trafia do 1 miliona uczniów. Liczba rodziców zainteresowanych tematem SKO w stosunku do dzieci powiększyła się już kilkakrotnie. Serwis szkolneblogi.pl skupia w działaniach ponad 550 szkół skrupulatnie prowadzących blogi. Fani „Szkoły Oszczędzania” to społeczność licząca ponad 75 tysięcy osób. Skupiają je także strony internetowe o zabarwieniu komercyjnym. Sympatyków wciąż systematycznie przybywa. Utrzymanie tego trendu to nie lada wyzwanie dla specjalistów odpowiedzialnych za projekty. Stale badane potrzeby beneficjantów programu SKO oraz rozwijanie ofert edukacyjnych i dobudowywanie do nich kolejnych elementów pozwala myśleć, że przyszłość SKO jawi się w jak najbardziej jasnych barwach.

 

Od roku 2010 zaczęto gruntownie rewitalizować program. Postawiono na innowacyjność, zwłaszcza na rozwiązania internetowe, co przyczyniło się do znacznego wzrostu zainteresowania programem i tak jest do dziś. Za rok pewnie już prawie co druga szkoła będzie objęta programem SKO. Warto nadmienić też, że główna siedziba Banku PKO w Warszawie zorganizowała interesująca ekspozycję nawiązującą do historii SKO. Przyjrzeć się tam można unikalnym zdjęciom oraz dokumentom i niecodziennym gadżetom. Klasyczna wystawa jest wspomagana także przez część multimedialną. W materiałach filmowych wypowiadają się artyści oraz osoby publiczne. Wersja wirtualna wystawy dostępna jest na stronie www.pkobp.pl/80-lat-sko.

 

2012 rok to dla SKO rok magiczny. Poprzez wprowadzenie szeregu zmian powstały trzy rodzaje kont. Wyróżniamy zatem SKO Konto dla Ucznia, SKO Konto dla Rady Rodziców oraz SKO Konto dla Szkoły. Uczniowie swobodnie mogą korzystać z kont internetowych. Wzrost oprocentowania depozytów na książeczkach SKO Z 0,01% do 5% przyniósł sukces. Następstwem tej zmiany stało się pojawienie się platform społecznościowych oraz grup oszczędzania. W rozwoju SKO niewiele rzeczy może przeszkodzić. Można się jedynie martwić postępującym niżem demograficznym, sprawiającym, że szkoły zyskują coraz mniej uczniów. W następnych latach, lecz nie też od razu, liczba członków SKO będzie stopniowo spadać.

Nasi partnerzy
ING Bank Śląski
Deutsche Bank
Bank BGŻ
PKO Bank Polski
Millennium Bank
Raiffeisen Polbank
mBank
Alior Bank
Bank BPH
BZ WBK
Nordea
Bank Pekao
Bank Pocztowy
Wealth Solutions
Super Found
Generali
BRE Bank
AXA
Legg Mason
Noble Founds
Allianz
Getin Bank
BOŚ Bank